L'Institut Català de les Dones (ICD), adscrit al departament d'Acció Social i Ciutadania, ha iniciat la campanya "L'amor ha de ser lliure de masclisme, bronques i gelosia" adreçada a noies i nois, d'entre 14 i 25 anys, amb missatges que proposen relacions sentimentals lliures de "masclisme, gelosia i bronques".
La campanya té lloc entre els dies 15 de novembre i 6 de desembre en el marc de la commemoració el proper dia 25 de novembre del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones.
L'objectiu és fer arribar a la població jove i adolescent de Catalunya missatges que els puguin ajudar a detectar i allunyar-se de conductes de domini, possessió, control i agressivitat, que poden aparèixer en les primeres relacions sentimentals i que són naturalitzades a la nostra societat com a inherents a les relacions entre dones i homes.
L'eslògan principal és L'amor ha de ser lliure. Lliure de masclisme, lliure de bronques, lliure de gelosia. Amb una estètica propera a les reivindicacions juvenils dels anys 70, es vol atreure l'atenció de la població jove i adolescent sobre les relacions lliures de violència.
Descripció:
L'anunci en premsa, del qual n'hi ha tres versions -un noi, una noia i una parella que s'abraça-, té el següent text:
Tu pots fer que comenci una nova època. Només cal que exerceixis el dret d'escollir els teus amics i amigues, les teves creences, la teva manera de vestir i d'anar pel món, de pensar, d'opinar i d'estimar. No deixis que la teva parella et mani, et controli, et renyi i limiti la teva llibertat. L'amor, o és lliure, o no és amor.
A l'espot televisiu apareixen imatges de joves en diferents espais públics i en actituts reivindicatives. Els i les joves pinten i despleguen pancartes amb les següents frases:
Els espots s'emetran a emissores de televisió d'àmbit Catalunya i desconnexions, així com als circuits de televisions locals, i es projectaran a sales de cinema.
També s'emetran falques radiofòniques a les principals emissores de ràdio, es realitzaran insercions a la premsa, en diaris i revistes, i es farà difusió en mitjans digitals, mòbils, OPIS al Metro, i banderoles a totes les capitals de comarques.
Per altra banda, també es distribuiran 20.000 cartells de la campanya i es produiran 5.000 DVD amb els espots i un making off amb reflexions sobre la campanya.
La campanya de sensibilització forma part de la inciativa "Talla amb els mals rotllos" que engloba les accions de prevenció adreçades a la població jove que porta a terme el Govern de la Generalitat de Catalunya des de l'any 2004 i que conté a més:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada