dimarts, 27 de novembre del 2007

"L'amor ha de ser lliure de masclisme, bronques i gelosia"



L'Institut Català de les Dones (ICD), adscrit al departament d'Acció Social i Ciutadania, ha iniciat la campanya "L'amor ha de ser lliure de masclisme, bronques i gelosia" adreçada a noies i nois, d'entre 14 i 25 anys, amb missatges que proposen relacions sentimentals lliures de "masclisme, gelosia i bronques".

La campanya té lloc entre els dies 15 de novembre i 6 de desembre en el marc de la commemoració el proper dia 25 de novembre del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones.

L'objectiu és fer arribar a la població jove i adolescent de Catalunya missatges que els puguin ajudar a detectar i allunyar-se de conductes de domini, possessió, control i agressivitat, que poden aparèixer en les primeres relacions sentimentals i que són naturalitzades a la nostra societat com a inherents a les relacions entre dones i homes.

L'eslògan principal és L'amor ha de ser lliure. Lliure de masclisme, lliure de bronques, lliure de gelosia. Amb una estètica propera a les reivindicacions juvenils dels anys 70, es vol atreure l'atenció de la població jove i adolescent sobre les relacions lliures de violència.

Descripció:

L'anunci en premsa, del qual n'hi ha tres versions -un noi, una noia i una parella que s'abraça-, té el següent text:

Tu pots fer que comenci una nova època. Només cal que exerceixis el dret d'escollir els teus amics i amigues, les teves creences, la teva manera de vestir i d'anar pel món, de pensar, d'opinar i d'estimar. No deixis que la teva parella et mani, et controli, et renyi i limiti la teva llibertat. L'amor, o és lliure, o no és amor.

A l'espot televisiu apareixen imatges de joves en diferents espais públics i en actituts reivindicatives. Els i les joves pinten i despleguen pancartes amb les següents frases:

  • L'amor ha de ser lliure...
  • Lliure de controls a les trucades del mòbil
  • Lliure de bronques
  • Lliure de no et posis aquesta faldilla
  • Lliure de masclisme
  • Lliure de violència
  • Lliure de gelosia
  • Lliure de submissió

  • Finalment una veu en off diu "L'amor és lliure o no és amor. Tu pots fer que comenci una nova època".

    Els espots s'emetran a emissores de televisió d'àmbit Catalunya i desconnexions, així com als circuits de televisions locals, i es projectaran a sales de cinema.

    També s'emetran falques radiofòniques a les principals emissores de ràdio, es realitzaran insercions a la premsa, en diaris i revistes, i es farà difusió en mitjans digitals, mòbils, OPIS al Metro, i banderoles a totes les capitals de comarques.

    Per altra banda, també es distribuiran 20.000 cartells de la campanya i es produiran 5.000 DVD amb els espots i un making off amb reflexions sobre la campanya.

    La campanya de sensibilització forma part de la inciativa "Talla amb els mals rotllos" que engloba les accions de prevenció adreçades a la població jove que porta a terme el Govern de la Generalitat de Catalunya des de l'any 2004 i que conté a més:

  • Programa d'accions formatives de joves agents educatius
  • Desplegament d'una xarxa de joves agents educatius
  • Portal Talla amb els mals rotllos
  • Material divulgatiu i de sensibilització .
  •